300 ismétlés - 30 napos kihívás

2017.01.14.

 

Sziasztok!

Még személy szerint én sem csináltam soha azokat a 30, 60, vagy akár 90 napos kihívásokat melyekből jócskán lehet találni példát akár az interneten is. A most meghirdetésre kerülő 300 ismétléses kihívás is csak egy órai beszélgetésből alakult ki, igaz, hozzá kell tennem, hogy személyes indokok is vezéreltek :-).

 

Kíváncsi voltam arra, hogy egy napi rendszerességű, alap gyakorlatokat tartalmazó erősítés milyen segítséget nyújt majd az egyéb testmozgások során (pl. hevederes edzések, jóga). Csak három gyakorlat került be a kihívásba, melyek a felsőtestet, alsótestet és a törzsizomzatot is megmozgatják. A három alapgyakorlat: fekvőtámasz, guggolás és hasprés.  Annak, akiknek a fekvőtámasz nem megy, letett térddel is végezheti. Egy szabály van az ismétlésekre vonatkozóan: mindhárom gyakorlatból legyen meg a napi 100 ismétlés, akár szétosztva, nem kötelező egyben elvégezni. Viszont, 10 ismétlésnél kisebb egységekre ne oszd szét!

 

Fontos a kivitelezés: Guggolásnál a súlypontod toldd hátra, karok jöjjenek előre - így a térded nem csúszik a lábujjak előtti területre, nem terheled a térdízületed túlzottan. Fekvőtámasz: csinálhatod szűken, test mellett a kar, könyökök hátra néznek, vagy szélesen, ilyenkor a könyökök kifelé néznek. Mindkét esetben használd ki a teljes mozgástartományt, érintsd le a mellkast! Hasprés: nem felülés!!! A derék letapasztva a talajra, a lábak vagy a levegőben, vagy lent a két talp, medence széles terpeszben; csak lapocka-csücsökig emelkedik meg a mellkas, összeprésel a has.

 

Már néhány napja teszteljük, és a tapasztalatok nagyon jók: érezhető a fizikum fejlődése már egy hét elteltével!!! A láb erősödése ugrásoknál, kitartásoknál is érezhető, valamit a fekvőtámaszok okozta előny a kéztartásoknál egyértelműen jelentkezik. Elég, ha csak a "rettegett" jóga gyakorlatot, a chaturanga dandasana-t próbálod tovább, vagy szabályosabban kitartani.

 

Sok sikert kívánok mindnyájótoknak, akik kedvet éreznek próbára tenni magukat!

 

Az alábbi linken letölthetsz egy segédletet, melyet ki tudsz nyomtatni és minden nap bepipálhatod a teljesített napokat:

 

SEGÉDLET LETÖLTÉSE

 

 

Archívum

» További bejegyzések