Miért jó a kánikula? Mozgás a melegben

2014.06.11.

 

 

Nyakunkon a nyár, tűz a nap, kánikulában nem esik jól a mozgás... Azonban van néhány nagy előnye annak, hogy meleg van. Ezeket érdemes mind kihasználni! Itt az ideje, hogy felhasználd a meleget a céljaidra! Legyen még hatékonyabb az edzésed, és érd el hamarabb a kitűzött célokat!

 

Az első lépés az alapszabály: hideg izmokat nem nyújtunk, az izmok és a környezeti hőmérséklet mindig kulcsfontosságú! Ha edzés után nyújtunk, az izmok már melegek a korábban végrehajtott gyakorlatoktól, így nem kell külön bemelegítenünk a nyújtó gyakorlatok előtt. A stretching óra kezdetén viszont még a szokásosnál is alaposabban melegítünk be: kb. 10-15 perces dinamikus bemelegítéssel: aerob mozgásokkal. Ezután fokozatosan csökkentjük a pulzusszámot (mérsékelve a tempót), mígnem nekiláthatunk a nyújtó gyakorlatsorozatoknak.

 

A bemelegítés a környezeti hőmérséklet alapján rövidebb idő alatt is megtörténhet. A jelenlegi kánikulában az izmok bemelegítése hamarabb megtörténik. Nem csak itt jelentkezik hőmérséklet adta előny: az izmok és kötőszöveti elemek a meleg hatására könnyebben nyúlnak. A meleg csökkenti a sérülés kockázatát és növeli a szövetek nyújthatóságát. A külső hő hatására fokozódik a keringés, nő a pulzus, ezzel növelve a gyakorlatok intenzitását!


A melegben a zsírsav is jobban mobilizálható, így több zsírt égetünk. Fokozottabb az izzadás, így a méreganyagok kiválasztása is jóval hatékonyabb. A melegben nagyobb biztonsággal végezhetjük a nyújtásokat és elkerülhetjük a sérüléseket. Túllépve saját határainkat megtanuljuk, hogyan használjuk a tudatosságot a hajlékonyságunk növelésében.

 

Itt az idő kipróbálni, hogy milyen egy melegben végzett jóga vagy stretching óra! És ez még mindig nem a 38-40 fokos melegben végzett bikram jóga!

Archívum

» További bejegyzések