Új óratípus a derék és hátfájósoknak: preventív gerinctorna

2014.12.28.

 

Kedves Jógázók! Januártól új óratípus kerül az órarendbe, neve: preventív gerinctorna. Néhány mondatban összefoglalom, amit érdemes tudni róla, ahhoz, hogy valaki elkezdje a tornát.

 

Ahogy a nevéből is látszik, az órának inkább megelőző szerepe van, s nem helyettesíti a gyógytornát. Az óra a kifejezetten derék- ill. hátfájással bajlódó, de még nem előrehaladott gerincproblémákkal kűzdőknek szól.

 

Az óra felépítése: A bemelegítés során és a bevezető gyakorlatok segítségével olyan komplex átmozgató tornát végzünk, mely a gerinc mozgékonyságát növeli. A gerinc átmozgatásával bemelegítjük a környéki izmokat, fellazítjuk őket. Ezt követően a gerinc stabilizáló izmok erősítését végezzük el speciális gyakorlatokkal, rövidebb-hosszabb kitartásokkal. Az óra végén a megdolgoztatott izmokat átnyújtjuk, egyúttal azokat az általánosan befeszülésre hajlamos tónusos izmokat is nyújtjuk, melyek kihatnak a tartáshibákra, s ezáltal problémát okoznak a gerinc normál pozícióban való megtartásánál.

 

A preventív gerinctorna célja: a gerinckörnyéki stabilizáló izmok megerősítése, és a helyes testtartás visszaállítása. Ehhez elengedhetetlen azon nyújtó gyakorlatok végzése is, ahol a helyes testtartást egy-egy befeszült izomcsoport akadályozza. Az egyes gerincszakaszok mozgásterjedelmének visszaállítását, harmonizálását is elvégezzük, így mind az ágyéki-, háti- és a nyaki szakasz érintve van a gyakorlatok által.

 

A gyakorlatok többnyire ismerősek lehetnek a jóga ill. stretching órákról, a különbség: a célzott terület nem a teljes test, hanem a gerinctájék és kapcsolódó területei. A preventív gerinctorna 60 perces, felépítése: kb. 5-10 perc bemelegítés, kb. 40-45 perc gerinctorna és 5-10 perc levezető gyakorlatok. Januártól figyeljétek az órarendben!

 

Várok mindenkit szeretettel!

Archívum

» További bejegyzések